torsdag 26 augusti 2010

Säg inget!

18 dagar utan blogg. Fy fan vad pinsamt. Jag skrev i&fs ett inlägg men det försvann eftersom mitt #%&%%&&/& stationära tröskverk tyckte att det var en bra idé att hänga sig helt utan förvarning. Nu vägrar jag använda den. Där kan den stå och se omodern ut! Sucker! Skyll dig själv!
Iaf. Jag hittade en rolig lista hos Spiderchick, och hon tycker att man ska göra en likadan om sig själv! Alltså:
Namn: Maria
Beroende av: Koffein, mina grabbar och allt som är onyttigt.
Vad tror folk om dig? Att min sambo inte tar ansvar för sonen.
Stämmer det? Absolut inte.
Vad får du oftast komplimanger för? Min son, mitt jobb och mitt hår.
Hur imponerar man på dig? Det beror på. De flesta människor har något som jag imponeras av.
Vem ringde du senast? Dagg, från mammas mobil. Jag skulle berätta att vi var på väg från frissan med Skvirm.
Antal timmar sömn inatt: 8-9
Sov du ensam? Nej, delar säng med en 35-åring, en 3-åring och en 9 år gammal katt.
Brukar du komma i tid? Jag försöker iaf. Man ska komma i tid.
Vad tycker du om fötter? Tja... man kan gå på dem, Dagg har en vacker pussfläck på en fot och Skvirms fötter är helt små och jättesöta... men jag skulle inte palla att vara fotterapeut!
Hade du en bra kväll igår? Ja, jag åt chips och choklad och satte askrekord i Yatzy.
Favoritdryck på morgonen? Kaffe eller te, beror på hur trött jag är.
Sysslar du med någon idrott? Nja...
Är du nöjd med ditt liv? Jadå. Jag ska bota barncancern.
Vad är det värsta du vet? Det gamla vanliga. Långsamma datorer, när de jag älskar blir illa behandlade, smörgåstårta och när jag reser mig från stolen och upptäcker att arslet har domnat bort.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja.
En speciell dag du minns? Många. När Skvirm föddes, när jag fattade att jag inte var någon bra lärare och att det var ett korkat val av utbildning, när jag träffade Dagg, när jag satte min första PVK osv osv osv.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Dagg. Ibland mamma, det beror på.
Vill du gifta dig? Ja, men med tanke på att vissa (inga namn) hellre hade velat ha ett USB-minne än en förlovningsring så lär det dröja ett tag...
Är du musikalisk? Absolut inte. Men jag sjunger ibland, fast bara när ingen hör. Jag sjunger för Skvirm, för psykologen på BVC sa att småskvirmar bryr sig mer om att det är mamma eller pappa som sjunger än att sången är ren. Det lät så himla fint, så då sjunger jag för honom.
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten! Kallt!
Biter du på naglarna? Oh yes...
Har du någon gång gråtit dig till sömns? Ja men det var ett tag sen.
Vad är det finaste du fått? Skvirm och Dagg.
Vad skulle du göra om du var kille för en dag? Kissa stående, löneförhandla och ha sex med en tjej. Helst Emma Green eller Thora Birch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar