onsdag 21 april 2010

Borttappade vantar...

Jag är som en femåring, jag har inte ett enda par vantar som matchar. Jo, det har jag. men i det paret är en av vantarna sönder och ligger hos mormor. Det är meningen att jag ska ge henne en garnrest så hon kan laga vanten. Undrar om det funkar att skriva upp det på morgondagens att göra-lista...
Iaf gick det så här med det jag skulle göra idag:

Svara på alla instuderingsfrågor om ICD (=implanterbar defibrillator, en metod för att behandla hjärtarytmier) - check. Klart! Hjärtsvikt nästa!
Stryka alla lakan (ja, jag stryker lakan och all tvätt utom underkläder. Min morfar hade textilfabrik.) - check. All tvätt är struken och ligger i skåpen.
Äta lunch - check. Köttfärsbiffar.
Berätta för hela världen om min blogg - inte check. Måste alltså göra imorgon.
Hämta barn och handla - check. Det var då det regnade och mina händer frös bort. Men Skvirmen fick en ny sommarjacka!
Ringa brorsan som fyller hela 27 år idag! Grattis! - check! Jag har grattat honom via SMS, på min statusrad på Facebook, på hans Facebookvägg och via telefonsamtal! Nästa år ska jag anordna en parad utanför hans hus/lägenhet/tält/whatever.

Nu: hitta något nytt att läsa. Jag läste ut "När man skjuter arbetare" av Kerstin Thorwall igår. Fin bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar