fredag 30 april 2010

Valborg!

Japp, det är Valborg. Thank God att jag är för gammal för att vara i Uppsala idag! Valborg i Uppsala innebär att man måste dricka tre glas vin för att palla 40 minuter på ett tåg med en massa 22-åringar i overall. (Overall är förvisso skitkul, men jag är som sagt för gammal.) Senmåste man smyghutta vin konstant för att överleva att hela universum är i Uppsala samtidigt, att precis all logistik havererar och att man inte hittar någon toalett. På kvällen ska man stå uppe vid Gunillaklockan och lyssna när de sjunger in våren. Det ska vara stämningsfullt och vackert och jättemysigt. Det är KALLT. Det är fyllefrossa. Det är kväll. Det är fortfarande april i Sverige, världens sämsta land för utomhusaktiviteter.

Ikväll ska jag sitta hemma i mitt radhus med min familj. Vi ska äta oxfilé och dricka Rioja. Vi kommer inte att frysa och supa konstant hela dagen och ha ångest imorgon. Tack, tack, TACK för att jag slipper vara ung!!!

1 kommentar:

  1. Hm, det låter väldigt negativt. Är det en smygdiss av alla oss som bor kvar i Uppsala?!? Själv hade jag en underbar, underbar kväll i Uppsala i goda vänners lag, hemma hos oss. Synd att du inte kom. xx

    SvaraRadera