måndag 26 april 2010

Försök inte!

Nu måste jag faktiskt presentera mig. OK, jag kommer inte att skriva ens hälften så fyndigt och roligt som KarJac, Spiderchick eller Ketchupmamman, men wtf. Jag måste ändå. Bara för att. Jag kanske blir rolig om jag anstränger mig tillräckligt?
Alltså:
Jag är Gnillib. Nej, jag heter inte så på riktigt. Namnet kommer från Barbro Lindgrens uppväxttrilogi Jättehemligt, Världshemligt och Bladen brinner. Fina böcker! Jag pluggar fjärde terminen på Sophiahemmets sjuksköterskeutbildning (ja, jag kan länka och jag är mycket stolt över det) och ska således få en brosch i handen av prinsessan Christina i Blå Hallen om ett år. Jag tycker om matlagning, scrapbooking, trädgårdspyssel, tårtdekorering och att skriva inlägg på Familjeliv om hur bra jag är och hur dåliga alla andra är. Jag anser helt enkelt att jag bör bli kanoniserad och få mina benknotor målade med fingerfärg och upphängda i Bolibompastudion tills Armageddon kommer. (tack Inger Edelfeldt för den klockrena formuleringen)
Nu kom jag iaf på att jag måste gå och göra plättar. Sonen ska på utflykt till 4H-gården imorgon, och eftersom jag är bäst så måste han ju ha plättar i matsäcken. Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar