tisdag 27 april 2010

En sån där natt

Så här var min natt:
Kl 20-20:30: Dagg nattar Skvirm
Kl 21:30: Jag kommer på att jag måste duscha. Samtidigt vaknar Skvirm. Dagg tar hand om honom.
Kl 22: Jag går och lägger mig och hittar Skvirm i vår säng. Jag tänker på hur underbart det är att ha ett litet barn i sin säng. Min egen lilla Skvirm. <3
Kl 03: Skvirm vaknar och börjar föra oväsen. Vi försöker förklara att det är NATT och att han ska SOVA. Skvirm lappar till Dagg. (Skvirm är alltså två år och sju månader och kan säga att man inte får slåss. Men han kan inte riktigt kontrollera sina impulser. Det är i allmänhet väldigt få tvååringar som kan det.) Dagg bär in Skvirm och lägger honom i hans egen säng. Skvirm blir arg och Dagg sitter hos honom tills det är tyst. Dagg kommer tillbaka.
Tiden fram till kanske 05-05:30: JAG KAN INTE SOVA!!!!! Någon gång vaknar Skvirm och jag bär in honom till oss. Han somnar hur fint som helst mellan oss, men jag KAN FORTFARANDE INTE SOVA!!!!!
Kl 06:40-ish: Skvirm vaknar och väcker mig. Han vill kolla på Clifford. Han får det.

Sen är det en aning rörigt, men kontentan blev att Dagg kom till jobbet, jag drack 4 koppar kaffe och Skvirm kom iväg till dagmamman med sin matsäck som jag gjorde igår kväll, då jag fortfarande visste vad jag höll på med.

Hursomhelst så har jag för avsikt att ta det väldigt chill idag. Jag fortsätter med min presentation när jag är liiite piggare än vad jag är nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar